
Keşan’ın Yayla köyünde Sahil Güvenlik Kolluk Destek Tim Komutanlığı kuruluyor. Ağustos 2026 itibarıyla faaliyete geçecek yeni birlikte 12 personel ve 1 kontrol botu görev yapacak.
Keşan Kaymakamlığı tarafından yapılan açıklamada, 22 Mayıs 2026 tarihli Sahil Güvenlik Komutanlığı genel atamaları kapsamında Yaylaköy Kolluk Destek Tim Komutanlığı’na personel ve deniz unsuru tahsis edildiği bildirildi.
Planlamaya göre, tim komutanı olarak görev yapacak 4 astsubay ile tim personeli olarak görev yapacak 8 uzman çavuş olmak üzere toplam 12 personel ve 1 kontrol botu komutanlık bünyesinde görevlendirildi. Yeni birliğin Ağustos 2026’dan itibaren görevine başlayacağı belirtilirken, Sazlıdere’nin ardından Yayla’da da Sahil Güvenlik’in sürekli kolluk hizmeti vereceği ifade edildi.

İlçedeki ikinci bot komutanlığı olacak
Yayla’da kurulacak Sahil Güvenlik Kolluk Destek Tim Komutanlığı ile birlikte Keşan’da faaliyet gösterecek ikinci bot komutanlığı da hizmete alınmış olacak. Böylece deniz güvenliği, düzensiz göç ve kaçakçılıkla mücadele, arama-kurtarma çalışmaları ile kıyı emniyetine yönelik hizmetlerin daha hızlı ve etkin şekilde yürütülmesi hedefleniyor.
Açıklamada ayrıca yeni görevlendirilen personele başarı dilekleri iletilirken, Sahil Güvenlik Yaylaköy Kolluk Destek Tim Komutanlığı’nın bölgeye ve ilçeye hayırlı olması temennisinde bulunuldu.



